>> 6 Ekim 2009 Salı

pohaça

bu akşam bir pohaça denedim ve çok güzel olduuu..o görmüş olduğunuz elde benim ufak cadının.resim çekerken bile dayanamadı...sizinle paylaşmak istedim belki denemek istersiniz... :)

malzeme:

  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yumurta(akı içine sarısı üzerine)
  • aldığı kadar un

yapılışı:

  • süt-su-sıvıyağ-tuz-şeker-yumurta akı-maya ve un yoğrulur.
  • kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır.
  • hamur mayalanması için bir kenarda bekletilir.
  • mayalanan hamur 5 eşit parçaya bölünür.
  • her parça 30 cm açılır.
  • açılan hamur 8 eşit parçaya bölünür.
  • arzu edilen iç malzeme hazırlanır(ben patatesli yaptım.kızlar bayılıyo patatesliye)
  • iç malzeme uç kenara koyularak sigara böreği gibi sarılır.
  • tepsiye dizilir
  • tepside 45 dakika mayalanması için bekletilir.
  • üzerine yumurta sarısı ve susam yapılır.
  • 160 derecelik fırında 30-35 dakika pişirilir.

afiyet olsunn hanımlar...

7 yorum:

Şengülce 6 Ekim 2009 12:17  

canım poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık kızım.sevgiler..

Cimcimelerin Annesi 6 Ekim 2009 13:49  

teşekkürler afiyetolsun..

Pembe Tatlar 7 Ekim 2009 13:03  

Ellerine sağlık canım....

♥ŞANSLI♥ 8 Ekim 2009 01:43  

Sabah çayıyla ne güzel olur.
Eline sağlık.
Sevgiler...

Unknown 8 Ekim 2009 13:55  

Sabah yapıyorum tarif için teşekkürler ellerinize sağlık.

Sevgiyle kalın...

Cimcimelerin Annesi 8 Ekim 2009 22:20  

beğenmenize sevindimm.afiyetler olsun...

*kelebekana*-* 12 Ekim 2009 07:23  

ben mayalı tarifleri yaptığımda öyle güzel olmuyor ..birde bu tarifi deneyecem ..sevgiyle kal..

    © Cimcimelerin Annesi. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP