>> 13 Ağustos 2009 Perşembe






çilek marmelatı:

hep marmelattan gidiyorum ama napıyım..benim evdekiler bayılıyor bu marmelata.hersene bahçemdeki çilekleri toplayıp kayınvalideme yollardım.kayınvalidem yapsın diye.ama bu sene dedim ki kendi kendime" neden ben de yapamayayım kii"denedim ve başardım.eşim ve kızım tarafınfan da onaylandıı...işte tarifi...

malzeme:

  1. 1 kilo olgun çilek
  2. 1 kilo şeker
  3. 1 limon suyu

Yapılışı:

  1. çilekleri saplarından ayırıp bir süre suda bekletelim.
  2. daha sonra bir sıra çilek bir sıra şeker olacak şekilde bir kaba dizin.
  3. böylece bir gece ağzı kapalı olarak bekletin.
  4. daha sonra ateşe oturtun ve şeker eriyip şurup kıvamına gelene kadar kaynatın.
  5. bir kevgir yardımı ile çilekleri şuruptan süzüp çıkarın
  6. kapta kalan şurubu kaynatarakkoyu bir kıvama gelmesini sağlayın.
  7. koyulaşan şerbete çilekleri atıp yeniden birlikte pişirin.
  8. pişen çilekleri tekrar bir kevgir yardımı ile şuruptan süzüp çıkarın.
  9. iyice ezin.
  10. şerbetin içine tekrar atıp limon suyunu da ilave edip 3 dk. daha kaynatıp ateşten alıp cam kavanozlara koyun.
  11. soğuyunca ağızlarını kapatınn...

afiyetlerr olsunnn...

3 yorum:

Pembe Tatlar 14 Ağustos 2009 00:23  

Emek verilen hiçbirşey kötü olmaz canım inanmak baarmasın nerdeyse tamamı bana göre tabikide nefis olmuştur ellerine sağlık canım...

Kıbrıs Mağduru 14 Ağustos 2009 02:14  

çok leziz görünüyor.. snein elinden ne kurtulmuş ki bu kurtulsun :)

Cimcimelerin Annesi 14 Ağustos 2009 12:15  

teşekkürler her ikinize de...

    © Cimcimelerin Annesi. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP